Felhívás |
2014. június 18. szerda, 14:29 |
Az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) tájékoztatja az orvosokat, fogorvosokat és klinikai végzettségű egészségügyi dolgozókat arról, hogy a 2015-ös év márciusának végén jelentős számú orvosnak, fogorvosnak és klinikai végzettségű egészségügyi dolgozónak fog lejárni a működési nyilvántartási periódusa. Egészségügyi tevékenységet önállóan - az adott tevékenység folytatására jogosító egészségügyi szakképesítéssel rendelkező és az adott szakképesítés tekintetében a kötelező továbbképzési kötelezettségét teljesített vagy a továbbképzési kötelezettség teljesítése alól az Eütv. szerint mentesült (75. életévét betöltött) a működési nyilvántartásba bejegyzett személy végezhet. A működési nyilvántartásba vett személynek a nyilvántartás időtartama alatt kötelező továbbképzésen kell részt vennie, mert a működési nyilvántartás megújításának a feltétele a kötelező továbbképzés teljesítése. A megújítás iránti kérelmet legkorábban a működési nyilvántartási ciklus lejáratának időpontját megelőző egy évvel, de legkésőbb a lejárat napjáig kell benyújtani. A fentiekre tekintettel a Hivatal felhívja a jövő év márciusában lejáró működési nyilvántartással rendelkező orvosok, fogorvosok és klinikai végzettségű egészségügyi dolgozó szíves figyelmét arra, hogy lehetőség szerint mielőbb szíveskedjenek benyújtani megújítási kérelmüket a Hivatalhoz a kérelmek esetleges feltorlódásának megelőzése, illetve mérséklése érdekében. A nyilvántartás megújítása iránti kérelemnek tartalmaznia kell: • formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve, aláírva A kérelem benyújtható postai úton a 1245 Budapest, Pf.:980-as postafiók címre küldve, vagy személyesen, ügyfélfogadási időben a 1051 Bp., Akadémia utca 7. szám alatt, az Emberi Erőforrások Minisztériuma épületének oldalában. A kérelem a http://adatlap.eekh.hu oldalon elektronikus úton is kitölthető,– ezen a felületen a rendszerbe való biztonságos (személyes adatokkal történő) belépést követően mindenki ellenőrizheti a nyilvántartásban található saját adatait, és ha azokban nincs változás, jóváhagyást követően automatikusan rákerülnek a kérelemre – majd a nyomtatványt ki kell nyomtatni, aláírni és postai úton is meg kell küldeni a Hivatal részére. A kérelem beérkezését követően – amennyiben nem áll fenn kizáró ok – a Hivatal megújítja a kérelmező a működési nyilvántartását újabb 5 évre, amelyről működési nyilvántartási igazolványt állít ki és tértivevényes levélben megküldi a kérelmező által megadott levelezési címre. Amennyiben a beérkezett kérelem teljes és hiánytalan (a pontok tekintetében is), és nem járt le az előző nyilvántartási ciklus, a nyilvántartási ciklus végdátumával újítja meg Hivatal a működési nyilvántartást, azaz az előző 5 éves nyilvántartási ciklus nem rövidül meg. A Hivatal személyes ügyfélszolgálatán lehetőség van az azonnali ügyintézésre. Amennyiben a kérelme teljes és hiánytalan, a helyszínen kézhez kaphatja a Hivatal működési nyilvántartással kapcsolatos döntését. forrás: mok.hu
|
Módosítás dátuma: 2014. június 18. szerda, 14:32 |