logotype
headline.jpg
Nov 20     A novemberi elnökségi ülés határozatai

A MOK KEM Területi Szervezet elnöksége a 2012. november 14-ei elnökségi ülésen elfogadta a Hamary Dániel alapító okiratot, a megye területén orvosi tevékenységet folytató, ebben kiemelkedő munkát végző személyek elismerése céljából. Ezen kívül elfogadásra került a Pályázati kiírás is, mely szintén a megye területén orvosi tevékenységet folytató személyek részére biztosít pénzbeli pályázati lehetőséget a kötelező orvosi továbbképzés finanszírozása érdekében.

 
   
Nov 20     Tájékoztatás

Költözés miatt a MOK KEM Területi Szervezetének ügyfélfogadása a 06-30/714-4022-es telefonszámon történő előzetes egyeztetést követően lehetséges. Megértésüket köszönjük!

 
   
Nov 15     Módosult a MOK Tagdíjszabályzata

A Területi Szervezetek Tanácsa 2012. szeptember 19-én megtartott ülésén módosította néhány pontban az Alapszabály mellékletét képező Tagdíjszabályzatot. Ennek értelmében 2013. január 1-től kezdődően a tagdíj mértéke havi 2.300 Ft-ra, évi 27.600 Ft-ra változik. Ugyanakkor bővítette a kedvezményezettek körét is, így például a jövően nem csak a GYES-en, hanem a GYET-en lévőket is jelentős tagdíjkedvezmény illeti meg.

Az új tagdíjszabályzat ide kattintva érhető el.

 

 
   
Aug 21     Vágy és valóság

Országos helyzetkép béremelés után az orvosi köztestület szemszögéből

MOK 01A Magyar Orvosi Kamara, illetve az ügyben érintett tagjai üdvözlik, hogy a Kormányzat fellépett a megígért béremelés első lépcsőjére. Örömünkbe azonban nem kevés üröm is vegyül.

Köztestületünk az elmúlt napokban az egész országra kiterjedő felméréssel törekedett áttekinteni a béremelés kapcsán felmerülő elvi és gyakorlati problémákat.

A beérkezett számos visszajelzésből, és közvetlen tapasztalataink alapján a következő alapvető kifogások fogalmazódnak meg:

1.)   Bár folyamatosan béremelést kommunikálnak, az orvosok mégsem kaptak béremelést, hanem csak ún. illetmény-kiegészítést, amely alapbérüktől függetlenül külön soron jelenik meg, abba be nem épül. Ez aggodalmat kelt a jövőre, a folyamatosságra nézve.

2.)   Az augusztus elején első ízben történő folyósítás kapcsán vált egyértelművé, hogy nemcsak a teljes alapellátás került mellőzésre, hanem számos olyan intézmény, illetve munkavállaló is, akinek a törvény szerint az illetmény-növekmény járna. Az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény – amelybe az említett bérnövelést elrendelő passzusokat is beillesztették – egyértelműen rendelkezik az érintett orvosok köréről. Ennek értelmében sérelmezzük, hogy számos, gazdasági társaság formájában működő gyógyintézményben dolgozókat kihagyták, mint pl. Ózd, Siklós, Gyöngyös, Nagyatád kórházai, Hajdu Megye járóbeteg intézményei, Százhalombatta, Budaörs rendelőintézete.

3.)   Ugyancsak elfogadhatatlan, hogy mindazon szakorvosok, akik korábban munkaadójuk javaslatára bármilyen okból az alkalmazotti körből kikerültek és közreműködői szerződéssel, illetve vállalkozóként látják el korábbi munkakörüket, nem részesülnek a béremelésből – több száz orvosról van szó.

4.)   Nemcsak méltánytalan, de jogszabályellenes is, hogy számos intézményben az alkalmazottként, illetve közalkalmazottként foglalkoztatott foglalkozás-egészségügyi orvosok, sportorvosok, illetve az önkormányzati közalkalmazott háziorvosok sem kaptak plusz juttatást.

A Magyar Orvosi Kamara határozott és egyértelmű álláspontja az, hogy a betegellátásban dolgozók bármiféle szempontú megkülönböztetése megengedhetetlen, a közfinanszírozott egészségügyi közellátásban dolgozókat a foglakoztatás típusára, illetve a munkaadó tulajdonviszonyaira tekintet nélkül egyaránt megilleti az azonos mértékű javadalmazás, illetve javadalmazás-többlet.

Az idei, eddig megismerhető hivatalos adatok az orvos-emigráció további sajnálatos fokozódását mutatják. Emlékeztetni kívánjuk valamennyi érintettet, hogy a jelen bérfejlesztés egyik indoka éppenséggel az orvos-elvándorlás mértékének csökkentése lenne. Kollégáink hangulatából, illetve az említett adatokból jól mérhető, hogy ehhez a jelenlegi bérfejlesztés mértéke nem elégséges. A betegellátás biztonsága súlyosan veszélyeztetett, a gyógyító intézmények kötelező személyi minimumfeltételeinek biztosítása már jelenleg sem lehetséges. Ezért nélkülözhetetlennek tartjuk a következőket:

- A teljes közfinanszírozott egészségügyi ellátó személyzet jelenlegivel egyező mértékű további bérfejlesztése két lépcsőben - 2013, illetve 2014. január 1-vel, mint minimumfeltétel -, ezt követően pedig törvényben ütemezetten a Kamara életpálya tervszámainak fokozatos megvalósítása.

- A teljes alapellátás (házorvos, házi-gyermekorvos, alapellátó fogászat, védőnői szolgálatok, valamint a gyakorlatban örökké mellőzött prevenciós tevékenység) financiális rendezése, amely egy perc halasztást sem tűr, ehhez a következő évi költségvetésben a jelenlegi háziorvosi kassza (80 Mrd) mintegy két és félszerese szükséges minimálisan.

- Mihamarabb meg kell szüntetni a jelen béremelést elrendelő törvényben rögzített ügyeleti moratóriumot, mert ellenkező esetben az orvoskar jelentős részénél komoly, a bérfejlesztést lenullázó keresetveszteséget okoz.

A Magyar Orvosi Kamara megkezdte az egyes gyógyintézményekben lévő orvoshiány felmérését, és tovább monitorozza az ott dolgozó orvosok bérhelyzetének alakulását. Ezen adatok összesítését a későbbiekben kívánja nyilvánosságra hozni. Ugyanakkor reméli és elvárja, hogy a rendelkezésére álló, illetve birtokába jutó adatokkal a döntéshozó egyenrangú partnerként tekint rá a jövőbeni tárgyalások alkalmával, amelyeket korábban és jelenleg is folyamatosan szorgalmazunk az egyre kilátástalanabb orvos-helyzet rendezése érdekében.

Budapest, 2012. augusztus 15.

| forrás: mok.hu

 
   
Jul 17     Továbbképzési lehetőség

A Széchenyi István Egyetem egyik továbbképzési programja a levélre kattintva pdf formátumban olvasható.


szif letter

További információért kattintson ide.

 
   
Apr 5     Új tisztségviselők
A 2012. március 28-ai küldöttgyűlésen új titkár került megválasztásra Holczerné dr. Jánosi Anita személyében, valamint az Oktatási Bizottság elnökének dr. Szakál Ignác Imrét választották meg a küldöttek.

Megválasztásukhoz gratulálunk!
 
   
Apr 5     SZMSZ és ügyrend
A MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet küldöttgyűlése 2012. március 28-án fogadta el a a Területi Szervezet elnökségének új ügyrendjét és a Területi Szervezet Szervezeti és Működési Szabályzatát, melyek letölthetőek az alábbi hivatkozásokon.
  1. Területi Szervezet Elnökségének ügyrendje
  2. Területi Szervezet Szervezeti és Működési Szabályzata
 
   
Apr 5     Küldöttgyűlés határozatai

HATÁROZATOK | 2012. március 28.
Magyar Orvosi Kamara Komárom-Esztergom megyei Területi Szervezetének Küldöttgyűlése

1/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés levezető elnöknek dr. Hargitai Zoltánt választotta.
Szavazás: egyhangú  

2/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy jegyzőkönyvvezetőnek Tresztenyák Annát kéri fel, jegyzőkönyv hitelesítőnek pedig dr. Almási Kálmánt és dr. Kocsis Juditot választotta.
Szavazás: egyhangú

3/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés a napirendi pontokat elfogadta.
Szavazás: egyhangú

4/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet elnökének, dr. Hargitai Zoltánnak az elmúlt időszakra vonatkozó beszámolóját elfogadja.
Szavazás: egyhangú

5/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet 2011. évi pénzügyi beszámolóját a Területi Szervezet elnökének az ismertetésében elfogadja.
Szavazás: egyhangú

6/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet 2012. évi költségvetési tervét elfogadja.
Szavazás: egyhangú

7/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet Szervezeti és Működési Szabályzatát jóváhagyja és elfogadja.
Szavazás: egyhangú

8/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet Elnökségének ügyrendjét elfogadja.
Szavazás: egyhangú

9/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet Felügyelő Bizottsága elnökének, dr. Gécseg Erikának a beszámolóját elfogadja.
Szavazás: 10 igen, 0 nem, 1 tartózkodás

10/212.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet Felügyelő Bizottságának ügyrendjét azzal a módosítással hagyja jóvá és fogadja el, hogy:

„A Felügyelő Bizottság tagjai: elnök és két tag. A határozathozatalhoz 2 egybehangzó szavazatra van szükség.”
Szavazás: egyhangú

11/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet Etikai Bizottsága elnökének, dr. Gordán Ildikónak a beszámolóját elfogadja.
Szavazás: 10 igen, 0 nem, 1 tartózkodás

12/2012.03.28. Küldöttgyűlés határozat: a Küldöttgyűlés úgy határozott, hogy a MOK Komárom-Esztergom Megyei Területi Szervezet elnöksége kérje fel a Magyar Orvosi Kamarát, hogy tegyen lépéseket annak a problémának a megoldására miszerint az alapellátás dolgozói kimaradtak az egészségügyben foglalkoztatottak béremeléséből.
Szavazás: egyhangú

 
   
Mar 29     Szakértői háttéranyag a kötelező kereskedelmi és iparkamarai regisztráció ügyében

A kötelező kereskedelmi és iparkamarai regisztráció ügye egyre aktuálisabb. A végrehajtási jogszabályok áttekintésével egyre világosabban látszik milyen szempontokat kell mérlegelnie azon vállalkozásoknak, akik a kötelező regisztrációval kapcsolatos döntést kívánnak hozni.

1. Tények
1.1 A NAV ugyanis a 10.000.Ft. alatti, köztartozásokat nem hajtja be adók módjára a végrehajtási jogszabály miatt.
1.2 A Gktv. (gazdasági kamarákról szóló törvény) két ide vonatkozó rendelkezése ellentétes egymással:

a.) az egyik szerint, ha a vállalkozás kéri nyilvántartásba vételét, csak akkor jegyezhető be, ha a kérelme benyújtását követően a kamarai hozzájárulást is megfizette (8/A. § (4) bek.)

b.) ha a cég nem regisztrál és ennek tényét a gazdasági kamara megállapítja, először fel kell szólítania 5 munkanapon belüli regisztrációra, majd ennek eredménytelensége esetén be kell jegyeznie a céget a kamarai nyilvántartásba és ezt követően intézkedni a kamarai hozzájárulás behajtása iránt. (8/A. § (5) bekezdés). Erre a kamarának viszont az 1-es pont szerint 10.000.-Ft-ig csak az általános végrehajtási szabályok szerint lesz lehetősége.

Bővebben...
 
   
Feb 24     Iparkamarai tagság
Tisztelt Tagok!

A Gazdasági Kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény tavalyi módosítása alapján minden gazdálkodó szervezet (a mezőgazdasági vállalkozások kivételével) köteles a székhelye szerint illetékes Kereskedelmi és Iparkamaránál beregisztrálni 2012. február 29-ig. Ez a kötelezettség jelenleg valamennyi gazdálkodó szervezetet érint, így a korlátolt felelősségű társaságban, a betéti társaságban, vagy az egyéni vállalkozás keretében vállalkozási tevékenységet folytató egészségügyi szolgáltatókat is. Ebben a tekintetben irreleváns az a tény, hogy az egészségügyi vállalkozás nem "iparos, vagy kereskedő", a regisztráció ugyanúgy kiterjed a mérnöki-, műszaki-, vagy szállítási tevékenységet 
folytató vállalkozásokra is.

Bővebben...
 
   
<< Első < Előző 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Következő > Utolsó >>

18. oldal / 20